۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تاریخ ایجاد: ۱۳۹۸ شنبه ۲۳ آذر   تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۴ دي   
مسابقات Idea Talk با معرفی تیم های برتر پایان یافت
 
 

مسابقات Idea Talk با معرفی تیم های برتر پایان یافت

اولین دوره مسابقات Idea Talk با انتخاب سه تیم برتر در مرحله فینال روز جمعه 22 آذرماه در محل سالن آمفی تئاتر ساختمان جدید بیمارستان باهنر و با حضور جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه و بیش از دویست نفر از دانشجویان دانشگاه به میزبانی کمیته تحقیقات دانشجویی به کار خود پایان داد.

 

اولین دوره مسابقه سخنرانی راجع به یک ایده علمی (Idea-talk)، به میزبانی کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه در دو مرحله برگزار شد مرحله اول در تاریخ 15 آذرماه در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزش مداوم معاونت آموزشی دانشگاه برگزار شد، که در آن 15 تیم برگزیده از طریق داوری غیر حضوری به رقابت پرداختند، و 5 ایده با رأی داوران به مرحله فینال راه یافتند. در مرحله فینال مسابقات، تیم RC (Research Club) با موضوع "دارویی به نام گلبول قرمز" ارائه شده توسط علی کریمی سی سخت و مسعود رضایی حائز رتبه اول شد و جایزه 3 میلیون  تومانی مسابقات را دریافت کرد.

 

 تیم کوانتوم با موضوع" بازی بزرگ با توپ های کوچک" ارائه شده توسط ساناز فرامرز و علیرضا پوست فروش حائز رتبه دوم مسابقات شد و جایزه 2 میلیون تومانی را دریافت کرد.

 

 تیم هزار روز طلایی زندگی با موضوع "آیا انسان پیروز می شود؟" ارائه شده توسط مهدی خدادوست حائز رتبه سوم شد و جایزه 1 میلیون تومانی مسابقات را دریافت نمود.

 

دکتر حسین صافی زاده مشاور رئیس دانشگاه در امور ستادی و اجتماعی در مراسم افتتاحیه این مراسم ضمن مثبت ارزیابی کردن این رویداد علمی، از کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه که با برگزاری این مسابقات سعی در گسترش ایده های نوی علمی دانشجویی دارند تشکر کرد و این فعالیت ها را نوید بخش حرکت به سمت رشد و شکوفایی هر چه بیشتر محیط علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانست.

 

 دکتر پرداختی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز از تلاش های کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه که با فراهم آوردن محیط مناسب برای پژوهش و تفکر خلاق گام مثبتی در راستای تحول فضای علمی و پژوهشی دانشگاه برداشته اند، تقدیر کرد.

 

دکتر طلایی دبیر اجرایی رویداد در ادامه ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی این مسابقات گفت: از ۱۵ مهر ماه تا ۱۵ آبان ماه ثبت ایده ها از طریق سامانه آنلاین این رویداد در وب سایت کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه انجام و با توجه به استقبال بسیار خوب دانشجویان ثبت ایده ها تا ۵ آذر ماه تمدید شد.

 

وی افزود:از ۷۳ ایده ثبت شده، پس از انجام داوری، تعداد ۱۵ تیم به مرحله اول مسابقات و در نهایت 5 تیم به مرحله فینال مسابقات راه پیدا کردند.

 

دکتر سعید احمدزاده سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه گفت:  این کمیته با هدف ارتقای سطح دانش، ایجاد و تقویت روحیه پژوهش، حمایت از فعالیت های جمعی پژوهشی دانشجویان، راهنمایی و توانمندسازی دانشجویان در جهت کارایی و بالندگی علمی پژوهشی، فعالیت های متعددی در ترم جاری برنامه ریزی و اجرا نموده است که از جمله آنها برگزاری چهارمین رویداد استارت آپ حوزه سلامت درتاریخ های 6 الی 8 آذرماه بود.

 

 وی ادامه داد:  این رویداد آموزشی و تجربی، با هدف ایجاد بستری مناسب در راستای شکوفا شدن استعدادها و آشنایی دانشجویان دانشگاه با نحوه تبدیل ایده به محصول تجاری برگزار شد.

 

 وی از دیگر برنامه های این کمیته را برگزاری اولین دوره مسابقاتIdea Talk  عنوان کرد وگفت: مرحله نخست آن، 15 آذرماه با ارائه 15 ایده برتر برگزار شد و 5 ایده برتر راه یافته به مرحله فینال امروز جمعه 22 آذرماه با همدیگر رقابت کردند.

 

وی هدف کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه از برگزاری این مسابقه را گسترش ایده های ارزشمند و تاثیر گذار مرتبط با حوزه سلامت دانست و خاطر نشان کرد: در این رویداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از همه رشته ها و مقاطع تحصیلی دور یکدیگر جمع شدند تا به درک عمیق تری از مسائل علمی حوزه علوم پزشکی و سلامت برسند و با ارتقای سطح توانمندی های ارتباطی و ایجاد حس اعتماد به نفس، تجربه ای ارزشمند از سخنرانی در محافل علمی را کسب نمایند.

 

دکتر احمدزاده گفت: همچنین برای توانمند سازی دانشجویان در حوزه پژوهش، مجموعه کارگاه های متمرکز 23 گانه ای به همت دفتر مرکزی کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه با همکاری دفاتر کمیته های تحقیقاتی دانشجویی در دانشکده ها در ترم جاری در حال برگزاری است که تا کنون 19 عنوان کارگاه برگزار شده و طیف وسیعی از نیازهای دانشجویان در این حوزه نظیر آشنایی با پایگاه های داده علمی و مجلات معتبر علمی، آشنایی با مفاهیم و شاخص های علم سنجی، نحوه نگارش پروپزال و مقالات علمی، آشنایی با روشهای تحلیل آماری، اخلاق در پژوهش و ثبت اختراع و مالکیت فکری و غیره را شامل می شوند.

 

در ادامه سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه اعلام کرد: این کمیته در راستای حمایت، توسعه و ارتقاي کیفیت پژوهش های دانشجویی در کلیه مقاطع تحصیلی، تا سقف 5 میلیون تومان از طرح های پژوهشی مصوب حمایت می کند.

 

 وی افزود: دانشجویان دوره دکتری تخصصی (Ph.D.) می توانند بطور مستقل و به عنوان مجری اول، طرح پژوهشی خود را به کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه ارائه و مصوب نمایند.

وی ادامه داد:این طرح پژوهشی می تواند از موضوع پایان نامه مستقل بوده و در انتخاب همکاران علمی محدودیتی وجود ندارد.

 

دکتر احمدزاده همچنین از انتخاب دانشجویان برتر پژوهشی دانشگاه در بخش استانی و داخل دانشگاهی توسط کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه خبر داد و افزود: تقدیر از دانشجویان برتر دانشگاهی در مراسم هفته پژوهش در روز چهارشنبه 27 آذرماه انجام خواهد شد.

 

در این رویداد، دانشجویان از سخنرانی علمی دکتر عباس پرداختی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و دکتر مجید فصیحی هرندی رئیس مرکز تحقیقات بیماری هیداتید بهره بردند.

 

 

 

اولین دوره مسابقات  مسابقات

Idea Talk

آلبوم عکس اولین دوره مسابقات

Idea Talk


 

 

 

 

 

 

 
IMG_0348
 
IMG_0446456
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
IMG_0479
 
IMG_0482
 
IMG_0491
 
IMG_0493IMG_0504
IMG_0506
 
IMG_0514
 
IMG_0523
 
 
IMG_0538
 
IMG_0541
 
IMG_0554
 
IMG_0556
 
IMG_0561
 
IMG_0562
 
 
 
IMG_0612
 
IMG_0705
 
IMG_0706
 
IMG_0712
 
 
IMG_0724
 
IMG_0745
 
IMG_0760
 
IMG_0761
 
IMG_0763
 
IMG_0764
IMG_0764
IMG_0765
 
IMG_0767
IMG_0772
 
IMG_0774
 
IMG_0775
 
 
IMG_0780